Groepen

Top  Vorige  Volgende

U kunt uw contacten onderverdelen in afzonderlijke groepen. Bijvoorbeeld Klanten, Leveranciers, Administratief etc.
Vervolgens kunt u de gebruikers toegang tot enkel de voor hem/haar belangrijke groepen geven.

 

 

Door op het icoon met 3 verticaal liggende strepen te klikken gaat u naar de contact-groepen.

 

 

Indien een gebruiker zelf een groep aanmaakt dan wordt hij/zij automatisch beheerder van de betreffende groep. U kunt dit weer wijzigen door op het potloodje te klikken en een andere beheerder te kiezen.

 

Maak een nieuwe groep aan door het kiezen van "Groep toevoegen":

 

 

Geef vervolgens de naam van de groep en click op "Toevoegen".

 

U kunt via de import_contacts contacten importeren vanuit een comma-separated bestand.

Maak bijvoorbeeld een export van uw outlook contacten in het formaat "Windows - csv" en selecteer dat bestand hier.

 

 

Nadat het bestand geanalyseerd is kunt u de betreffende kolommen bij de correcte velden selecteren.

Het veld "gender" wordt in dit voorbeeld overgeslagen.

 

Indien u een excelbestand gebruikt moeten de kolomnamen op de eerste regel staan en de export worden opgeslagen als csv-bestand.

 

Rechts ziet u een stukje voorbeeld-data uit uw bestand. De gegevens van de verschillende velden hoeven niet met elkaar overeen te komen. Click2Call zal in het voorbeeld zoeken naar het eerste ingevulde veld uit de data en dat weergeven. Dus als bij telefoonrecord 1 uit het bestand geen adres wordt gevonden zal het adres vanuit telefoonrecord 2 worden getoond terwijl de naam van telefoonrecord 1 wel wordt getoond.

 

 

Nadat u de groep hebt aangegeven waarin de contacten geplaatst moeten worden en de import opdracht hebt gegeven zullen de contacten aan de betreffende groep worden toegevoegd en/of bijgewerkt.

 

Alleen contacten waarbij een achternaam en telefoonnummer wordt gevonden zullen worden geïmporteerd.